Porovnanie jednotlivých cestovných kancelárií

5 (100%) 1 vote

V prvom rade dôležitá vec: ani medzi cestovkami sa nedá jednoznačne určiť, ktorá je najlepšia a ktorá má všetko „úplne špičkové“. Je to dané tým, že každá väčšia cestovka začínala s nejakým produktom (t.j. destináciou), ktorá sa stala ich dominantou, a postupne si priberala ďalšie a ďalšie. Takže každá má niektoré destinácie dominantné a niektoré akoby „doplnkové“, v ktorých nevie tak dobre „chodiť“.

Kartago – sťažnosti na Tunisko a Egypt sú namnožené hlavne preto, že Kartago predáva zájazdy veľmi lacno a v obrovskom množstve – do Egypta a Tuniska vyvezú nepomerne viac klientov ako niektoré ostatné cestovky do všetkých ponúkaných destinácií dokopy. Keď sa niekam vyvezie obrovské množstvo klientov do lacnejších za veľmi málo peňazí, tak logicky to prinesie väčší počet negatívnych reakcií ako keby mali týždenne iba 50 klientov. Netvrdím, že sú najlepší – určite nie, ich kvalitatívne limity sú dané práve obrovským (a niekedy možno nie celkom dobre zvládnutým) počtom klientov – ale na druhej strane, majú najlepšiu a najkomplexnejšiu ponuku poznávačiek a za naozaj výborné ceny.

A čo sa týka hotelov – nájdu sa dobré aj menej dobré. Kvalita dovolenky v arabských krajinách závisí od cestovky len do určitej miery – tieto krajiny (ako je Egypt aTunisko) – majú svoje, už roky nemenné negatívne špecifiká. Pre hotelierov v týchto končinách jednoducho niektoré hotelierske pravidlá neplatia a ešte sa majú čo učiť. Zmeny ubytovania sú tu bežné, a to z dôvodu, že hotely si plnia kapacitu nie na 100%, ale mnohokrát na 130% – a cestovky o tom, aj keď to znie naozaj neuveriteľne, mnohokrát nevedia. Či je to dané tým, že hotelieri nevedia počítať, nemajú prepracované rezervačné systémy, alebo jednoducho chcú mať istotu že v hoteli bude plná každá „diera“ – tiež by som to rád vedel. Každopádne cestovky sú niekedy bezmocné. Ale aby som sa vrátil ku Kartágu – všimnite si, že sa skoro vôbec negatívne neskloňuje ich Turecko, Grécko a Malorka. Z môjho pohľadu tam majú naozaj slušný produkt a väčšinou delegátov, ktorí na tom ktorom ostrove, resp. stredisku pôsobia už niekoľko sezón. Aj to je veľmi podstatné.

Firotour – naozaj slušná cestovka. Myslím, že si zakladajú na dobrom mene a správajú sa veľmi korektne ako ku klientom, tak aj k obchodným partnerom. A dovolím si tvrdiť, že majú väčšinou výborných delegátov. Trošku vnímam ako nevýhodu to, že majú veľa hotelov relatívne „na samotke“, t.j. v maličkých strediskách, kde sa naša slovenská duša potom nudí (produkt je asi skôr prispôsobený českým klientom). Takže celkové hodnotenie – v pohode, bez väčšieho rizika.

Tiptravel – ako provízny predajca ich nemám príliš v láske, ale čo sa týka cestovky ako celku, myslím, že ich expandovanie (pohltili Tatratour, z časti aj Koalu) na Slovensku nemá obdobu. Keby to bola cestovka naozaj tak zlá ako sa o nej mnohokrát hovorí, nemohli by mať na trhu takú dominantnú pozíciu a komplexnú ponuku. Sú veľmi lacní – a to už v sebe automaticky nesie upozornenie, že kvalita ubytovania asi bude do určitej miery obmedzená.

Hydrotour – čo sa týka kvality služieb, myslím, že im naozaj nie je čo vytknúť. Hrajú šikovne – zameriavajú sa na deti – ponúkajú klubové hotely so slovenskými animátormi. Sky Europe možno naozaj nebol z hľadiska klientov tak šikovný ťah, ale na druhej strane povedzme si úprimne – je na Slovensku z čoho vyberať? Ani nie.
Sky Europe je letecká spoločnosť nízko nákladová, čo sa pri charterových letoch môže negatívne odzrkadliť práve kvôli častým meškaniam a zmenám letových poriadkov. Hydrotour je ale cestovka pre klientelu solventnejšiu – porovnateľné zájazdy predávajú za vyššie ceny. Spolupráca s Markízou bol šikovný ťah – pritiahne to kvantum ľudí, ktorí sa dajú ovplyvniť reklamou, a zabezpečí im to slušný image.

Medina – úplne v pohode, aj čo sa týka spolupráce, aj serióznosti. Posielame cez nich obrovské množstvo klientov, a na 95% sa vracajú spokojní. Príležitostné problémy sú dané opäť špecifikami ponúkaných krajín – Egyptom a Tuniskom. Mnohí možno neviete, že napr. v Maďarsku sú 2. najväčšou cestovnou kanceláriou – touroperátorom, a majú podobné postavenie z hľadiska image ako u nás Hydrotour. Sám som s nimi navštívil Tunisko (hotel Marhaba) aj Egypt (hotel Sunrise Palacio) a bol som spokojný. Toho roku majú ale dosť nevýhodné odletové časy (veľmi skoré ranné alebo večerné), verím, že na budúci rok sa im podarí získať lepšie. Majú novú internetovú stránku, kde uverejňujú aj odletové časy, čo veľmi kvitujem.

Satur – niet čo dodať, majú najkomplexnejšiu ponuku, nielen letných, ale aj zimných dovoleniek, problémy sa vyskytujú klasické – nevýhodné odletové časy pri niektorých destináciach, občasná zmena hotela v problémových destináciach, niekedy zlyhá ľudský faktor, čo sa ale ovšem stáva všade. V globále je to cestovka naozaj spoľahlivá a veľkou trhovou silou dokážu promptne riešiť problémy.

Koala – škoda, že už nie je celkom tým, čím bola – trochu zaváňa „Tiptravelom“, ale aj tak patrí ku spoľahlivejším cestovkám. Grécko majú naozaj slušné, v tom sú dobrí.

Aeolus – ak si pamätáte, z pôvodného sloganu „Do Grécka s Grékmi“ je nový „S Grékmi nielen do Grécka“ – neviem neviem, či sa oplatí silou mocou robiť všetko. Čo sa týka Grécka, naozaj odporúčam pre fajnšmekrov, na ostrovčekoch, ktoré okrem Aeolusu nikto iný neponúka, môžete naozaj zažiť príjemnú dovolenku. Na ostatné destinácie by som si možno vybral skôr inú cestovku – špecialistu na danú krajinu, ale to neznamená, že Aeolus je vo všetkom ostatnom zlý. Oceňujem, že sú ochotný riskovať a vymýšľať stále niečo nové, malé – ostatné cestovky sa toho mnohokrát boja.

Hechter – ak chcete Bulharsko, Hechter je naozaj dobrý. Cestovný ruch v Bulharsku tiež má svoje špecifiká, ktoré Hechter dokáže slušne ukočírovať.

Naozaj sa nechcem tváriť premúdrelo a rozdávať rady, chcel som len poukázať na to, že mnohokrát sa na podobných fórach objavujú príspevky typu „moji známi povedali“ a „mojim kamarátom sa stalo to a to“, a my Slováci máme trochu tendenciu preháňať. Naozaj by som nerád podcenil individuálnu skúsenosť a názor nikoho, kto sa na dovolenke s tou ktorou cestovkou popálil – podotýkam len, že v prípade cestovného ruchu sa obchoduje skôr s emóciami, ľudskými predstavami a očakávaniami a na svojich niekoľko dní voľna v roku je každý mimoriadne citlivý. S väčšinou cestoviek sa môžete popáliť, ak sa realita nezhodne s Vašou predstavou – ale nie vždy je na vine cestovka, niekedy ide jednoducho o nešťastnú zhodu náhod.

Podľa mojich 14-ročných skúseností s klientmi mám pocit, že na arabské destinácie je človek celkovo citlivejší a mnohokrát cestuje na dovolenku s predsudkom, že „aj tak ma určite budú chcieť oklamať“ – a už vopred vníma mnoho faktorov negatívnejšie, ako by ich vnímal napríklad v Grécku. Aj vlastný postoj dokáže poriadne znepríjemniť dovolenku. Určite sa neoplatí cestovať s vopred nahromadenými negatívnymi emóciami a nechať sa vopred „vyhecovať“. Podstatné je poradiť sa s odborníkmi, ktorí Vám povedia aj možné negatíva. Keď niekto niečo veľmi ospevuje, je to hneď do istej miery podozrivé a o to viac sa môžete sklamať. Prajem Vám všetkým krásnu dovolenku s ktoroukoľvek cestovkou.

3 myšlienky na “Porovnanie jednotlivých cestovných kancelárií

  1. Mar Man

    CK ČEKAN TOR
    Boli sme 17,18.6 2016 na poznávacom zájazde Baťov kanál,Zlín ZOO,Macocha, Brno.

    Začalo to celkom dobre autobus prišiel načas ale potom to už šlo dole vodou

    Keď sme prišli ku tomu kanálu išli sme asi pol hodinu po poľných cestách potom keď sme konečne dorazili na miesto sprievodca vyzbieral peniaze a šiel kúpiť lístky a vtedy na stal chaos mala byť ochutnávka vína a pravého Skalického trdelníka .
    Prvý ľudia nabehli do lodiek a my sme čakali nikto nám nepovedal že môžme isť na ochutnávku lebo sprievodca kúpil lístky a oprel sa o autobus a kecal zo šoférmi tým to pre neho padlo
    My sme išli na plavbu ako druhá skupina z troch a keď sme sa vrátili po víne trdelníku už nič nebolo a keď som sa spýtal sprievodcu kde je ochutnávka odpoveď šak tam bolo a tým to padlo

    po odchode od kanála sme šli do Zlína previezlli sme sa po meste s celkom zaujímavým výkladom o Baťovy a jeho zásluhách ukázal nám Baťov mrakodrap no na tretí krát sa trafil a pokračovali sme do zoo a sprievodca začal vyberať vstupné v ČK aby sme sa nezdržovali no a my sme poviem pravdu nemali iba eura a jeho odpoveď bola že tam sa dá platiť iba čk ja mu hovorím , sme EU neverím že sa to nedá zaplatiť . On trval na tom že nie tak za many sedeli naši známy ktorý to za nás utiahli a my že im dáme eurá po príchode pred zoo pri pokladni bolo veľkým písmom napísané berieme eura a platobné karty šak sme eu ale ešte som nespomenul že v zoo je zámoček ktorý sa dal prezrieť ale otvorený je iba do 16:00 a my sme dorazili o 16:10 sice podarilo sa mu vybaviť prehliadku zámočku ale my sme nešli lebo zoo zatvárali o 18:00 a vedeli sme že to bude šialenstvo
    a ty čo tam boli nám to aj potvrdili a aj my keď sme chceli vidieť väčšinu sme sa museli ponáhľať

    po príchode k autobusu sme doň nastúpili a šli na ubytovanie do hotela blízko Blanska po príchode to šlo ako po masle kľúče izba ok ale keďže večera nebola v cene tak sme šli do hotelovej reštaurácie a toto som ešte nezažil dvaja čašníci na dve autobusy my sme čakali na objednávku
    cca 70 minút a keď konečne prišiel čašník povedal že dá sa objednať na večeru iba vyprážaný syr alebo rezeň a to sme o desiatej večer už nechceli tak sme sa chceli prejsť do blízkeho mestečka ale na recepcii maz od toho odradili že je to ďaleko tak sme sa vrátili objednali sme 4 pivá kofolu a džús a ukecal som čašníka aby priniesol manželke aspoň polievku a znovu sme čakali 40 minút ja verím že personál robil čo sa dalo lietali nosili ale určite to nebola ich chyba
    ck mala upozorniť personál že prídu dve autobusy hladných ľudí alebo zastať niekde kde sa dalo najesť! ale najviac ma naštvalo že Pán Čekan nevie či je to majiteľ prišiel vysmiaty ako LEČO dál si pivečko zo Vodičmy a ako by sa nič nestalo!!! ?? poviem pravdu manželka ma musela držať aby som mu niečo pekné nepovedal.

    Ráno nám povedal že treba vstávať skoro že raňajky sú už o 6:30 a o 7:00 je odchod lebo máme rezervovaný vstup do Macochy na 8:20
    raňajky skvele šak ich nepripravoval pán Čekan o 7:00 boli už všetci v autobuse ale kto prišiel o 7:30 hore menovaný sadlo sa a išlo všetko sa stihlo Macocha bola nádherná aj ten výhľad z hora . Po obede sme šli do Brna a tam mala byt prehliadka zo sprievodkyňou ale my sme už boli taky znechutený že sme si urobili vlastný program ale najprv sme sa najedli keby niečo mali sme sa stretnúť už neviem či 16 alebo 17:30 pri autobuse ale zase meškal kto Pán Čekan a konečne sa šlo domov.
    Cestou domov začal propagovať ale už po týchto skúsenostiach neprosím !!!!!!!!!

  2. tatko

    CK DAKA pobyt v 23.07.2016 – 31.07.2016

    Taká je ponuka

    • Dopravu počas zájazdu zabezpečí luxusný 49 miestny moderný tmavomodrý autobus značky SCANIA Irizar PB s komfortnými polokoženými a polohovatelnými sedadlami a s bohatou ponukou teplých a studených nápojov. Ako privítanie od nás dostanete welcome drink v autobuse zadarmo. – LOŽ
    • zadarmo welcome drink počas cesty v autobuse – LOŽ
    • bezplatné zapožičanie dáždnika pre každého počas zájazdu – LOŽ
    • v autobuse na Vás bude čakať bezplatná cestovná sada – vankúšik pod krk, tienidlo na oči a štuple do uší – LOŽ
    • rovnako sú v autobuse k dispozícii bezplatne časopisy, krížovky, dokonca aj rubikové kocky – LOŽ
    • na záver dostáva každý účastník pero na pamiatku – LOŽ
    • a ako bonus jeden z Vás na konci zájazdu bude odmenený USB kľúčom vo vedomostnej súťaži – LOŽ …

    Taká je skutočnosť

    Všetko hore spomínané je len propaganda a nič len prilákanie čo najväčšieho počtu klientov, nič z hore uvedeného cestovka nezabezpečila …
    – autobus špinavý aj cestou tam aj cestou nazad, bez možnosti teplého občerstvenia (káva, čaj)
    – zberný mikrobus na cestu z Ružomberka do Trnavy čo je vyše 3 a pol hodiny cesty … hrozné
    – neakceptovanie zakúpených miesteniek tam aj späť…(na jedno miesto predané dve rovnaké miestenky, čím vznikla pri ceste späť k problémová situácia ) …

    1. ten čo vie pravdu

      CK DAKA , MOREZLIAV.SK = PODVOD Pred tým ako sa vyberiete s CK DAKA, zistite si o nej dostatočné informácie.Poistné krytie má CK DAKA len na sumu 10 000 EUR, čo je skoro minimum, veľmi nízke poistné krytie a rizikové pre klientov. CK s takýmto poistným krytím môžu robiť jedine tak zopár jednodňových zájazdov. Všetky takéto CK onedlho skrachovali. Zároveň si dávajte pozor na http://www.morezliav.sk , keďže majiteľom oboch spoločností je ten istý majiteľ.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *