Víkend v Ríme, letecky iba za 238€

5 (100%) 4 votes

Na začiatku bola myšlienka niekam vypadnúť. Zbaliť si kufor a vyraziť do sveta za dobrodružstvom a poznávaním. Madrid? Paríž? Barcelona? Prehlasovala som ho a vyhralo ,,večné mesto“ – Rím. Už som sa živo videla v Koloseu, na Španielskych schodoch či v Pantheone.

Začiatok cesty

Letenky sme bez problémov zabookovali cez Pelikan.sk kde sme našli najlacnejšie spiatočné letenky iba za 70€. Podotýkam, že sme si Roma trip naplánovali na koniec januára, nakoľko sme sa chceli vyhnúť horúčavám a predovšetkým obrovskému návalu turistov čakajúcich v nekonečných radoch v pokladniach pri pamiatkach. Deň odletu sa blížil, kufor zbalený, cestová príručka v ruke, foťák nabitý. Odlet sme mali v piatok ráno o 6,20 hod. z budapeštianskeho letiska. Bol to môj historicky prvý let, takže boli aj povestné motýliky v bruchu a samozrejme nejaké to ,,pálenô“ v bufete na letisku.

Východ slnka nad Budapešťou

Leteli sme cez leteckú spoločnosť Ryanair a môžem povedať, že to celkom ušlo, dokonca to dopadlo nad moje očakávania.  Vzlet, samotný let ako aj pristátie som ja, ako aj náš kapitán zvládli v poriadku k spokojnosti všetkých cestujúcich.

Najviac ma zaujala prekrásna vysvietená ranná prebúdzajúca sa Budapešť z vtáčej perspektívy a následne pohľad na východ slnka. Proste nádhera. Let trval niečo menej ako hodinu, ku mojej veľkej radosti, nakoľko aj napriek tomu, že všetko prebiehalo bezproblémovo, predsa len sa istejšie cítim s nohami pevne na zemi a nie vo výške 8 km.

Naše lietadlo od Ryanair

Po opustení letiskovej haly, vidiac dlhé rady ľudí na autobusových zastávkach pred letiskom sme usúdili, že dostať sa z letiska nebude až tak jednoduché, ako sme si predstavovali. Niektorí mali už v rukách lístky, ktoré si zakúpili cez internet, iní, tí nevedomejší vrátane nás, tam stáli s nádejou, že to pôjde aj inak (Nabudúce si učite zarezervujeme lístok na autobus Terravision online). Mýlili sme sa. Vládol tam chaos, každý nás niekam posielal. Vodiči autobusov a zamestnanci autobusových spoločností nás posielali zakúpiť si lístky na letisko, na letisku ženy v okienkach autobusových spoločností nás zase odkazovali na kúpu lístka v autobuse. Proste zúfalstvo.  Nakoniec sa nám podarilo kúpiť lístok na ďalší spoj do mesta cez prepravnú spoločosť Terravision (cena na osobu je 4€), ktorý však išiel až za 1,5 hod. a tak sme čakali a medzitým sa aj občerstvili a posilnili pred ešte stále náročným dňom. Popravde, v duchu som už bedákala, že som mohla za tento čas už chodiť po Koloseu, avšak nemohla som to vysloviť pred ním nahlas. Nakoniec sa podarilo a my sme sedeli v autobuse smerom na hlavnú stanicu Termini. Ak by som však išla do Ríma ešte raz, po tejto skúsenosti by som si lístok na autobus zakúpila cez internet vopred.

Nakoľko sme už doma dostali tip na kúpu tzv. Roma pasu, tento sme si zakúpili už na letisku za 36€. Oceňujem tento výborný nápad, nakoľko nám umožňoval počas celého nášho pobytu neobmedzené cestovanie po celom Ríme metrom a súčasne zahŕňal aj dva voľné vstupy na ktorúkoľvek nami zvolenú pamiatku v Ríme.

Roma pass

Ubytovanie

Ubytovanie sme mali rezervované dopredu Booking.com kde sme našli izbu na 3 noci iba za 94€ (Hotel Contilia).Tip sme dostali na lokalitu blízkosti hlavnej stanice Termini keďže odtiaľ sa dostanete takmer všade a naozaj je to dobrá lokailita. Polohu ubytovania sme vyberali strategicky, a to hlavne kvôli doprave, keďže išlo o hlavný uzol metra. Popravde štvrť nič moc, hlavne po zotmení, ale svoj účel to splnilo a za niekoľko minút sme sa ocitli kdekoľvek v Ríme.

Cesta po pamiatkach

Plánik našej cesty som mala už dopredu vypracovaný a návštevu pamiatok rozvrhnutú do dvoch dní. Trošku ma znervózňoval časový sklz spôsobený problematickou prepravou z letiska, ale všetko sme nakoniec dobehli.

Rad okolo kolosea

Prvá pamiatka – Koloseum. Keď sme zbadali ten nekonečne okolo Kolosea sa vinúci rad ľudí čakajúcich na kúpu lístka, celkom nás to vydesilo. Nepodliehali sme však panike, čo sa nám nakoniec aj vyplatilo. Vďaka zakúpenému Roma pasu sme sa cítili ako VIP návštevníci, nakoľko sme nemuseli absolvovať nekonečné čakanie v rade s ostatnými návštevníkmi a po rutinnej osobnej kontrole sme okamžite mohli spoznávať krásy tejto monumentálnej pamiatky. Ak sa aj vy rozhodnete pre kúpu Roma pasu- čo Vám naozaj vrelo odporúčam, nečakajte v dlhých radoch pred pamiatkami, ale zaraďte sa rovno k vstupu určenému pre držiteľov Roma pasu. Veľmi výrazne nám to totiž ušetrilo čas a náš časový sklz bol razom dobehnutý.

V ten deň som nám naplánovala aj návštevu pamiatky Forrum Romanum, fontány Di Trevi, Pantheónu, Piazza Navony, Španielskych schodov, Piazza del Popolo a slávneho kostola z knihy Anjeli a Démoni od Dana Browna. Na moje prekvapenie sme všetky pamiatku pochodili pešo prechádzajúc sa po úzkych romantických a historických uličkách v riadnom čase a v úplnej pohode. Všetky veľké a známe pamiatky sa nachádzajú v blízkosti seba, a nie je potrebné presúvať sa na ne metrom či autobusom. V prípade únavy je tu možnosť prepravy metrom, keďže metro stanica sa nachádza pri každej väčšej pamiatke. Celý Rím je plný pamiatok. Na každom kroku je nejaký kostol, socha, fontána či budova. Bola som však rada, že som si dopredu vypracovala strategický plánik a neblúdili sme. Vedeli sme kam chceme ísť a ako sa tam dostaneme. Orientácia v meste je taktiež jednoduchá. Každá ulička vedie k nejakej pamiatke alebo na námestí plnom kaviarničiek, fontán a fotiacich sa ľudí.

Dobré jedlá a Talianske špecialitky

Musím povedať, že je pravdou, že v Ríme resp. v Taliansku sa zle nenajete. Jedlo bolo vynikajúce, či už sme si objednali pizzu, špaghetti alebo nejakú miestnu špecialitku. A platí to v prípade, že obedujete na námestí Piazza Navona kde sa o Vás starajú ako o anglickú kráľovnú, alebo v zašitej reštaurácii niekde v tmavej uličke sediac za umelohmotným stolom. Jedlo je všade výborné, len ceny sa výrazne pohybujú od lokality. Po našich skúsenostiach z prvého dňa sme začali preferovať reštaurácie a kaviarničky v romantických zašitých uličkách. Malo to pre nás krajšiu atmosféru a najmä to ocenila aj naša peňaženka.

Unavení po celom dni chodenia, poznávania, fotenia a kochania sme už za tmy prišli do našej izbietky a zaspali.

Výlet do Vatikánu

Vatikánske námestie

Na druhý deň nášho tripu sme mali naplánovanú návštevu Vatikánu. Išli sme takpovediac naslepo a ešte sme mali aj poriadny časový sklz. Ako sme sa tak blížili ku vchodu do Vatikánu, teda sme len dúfali, že ideme správne, nakoľko veľa ľudí išlo práve opačným smerom do Vatikánskych múzeí, začali sme pochybovať o správnosti nášho smeru, keďže tam na môj vkus stálo v rade primálo ľudí. Skutočnosť, že sme sa neotočili, nevybrali sa za davom a neuprednostnili sme múzeá som ocenila po tom, ako sme prešli osobnou kontrolou a detektorom kovov, kde som si zase musela dať dole aj opasok na nohaviciach, a zbadala som davy ľudí, sediacich, stojacich za zátarasami na námestí sv. Petra. Po chvíľke nám došlo, že sme prišli práve na začiatok omše pápeža Františka, ktorý sa za pár minút pred nami zjavil tak cca  vo vzdialenosti jedného metra od nás na papamobile. Proste zážitok na celý život. Už v duchu som si predstavovala ako toto porozprávam mojej babke, keď prídem domov. Pápež František I. následne odslúžil omšu. Aj napriek tomu, že nie sme pravidelní návštevníci nedeľnej či akejkoľvek omše, túto sme si v tichosti celú vypočuli a užívali si atmosféru nám ponúkaného. Po tomto neskutočnom zážitku nastala tzv. davová psychóza, kedy sa celý dav niekoľko tisíc ľudí nepravidelne zoradil a čakal. Tak sme čakali aj my. Nevedeli sme však na čo s tými všetkými ľuďmi čakáme. Dav sa vôbec nehýbal. Ľudia stáli a ja som sa začala cítiť veľmi nepohodlne a nervózne. Asi po  20 minútach státia v tlačenici sme to vzdali a po preskočení závor sme sa pobrali smerom k východu, teda sme v to dúfali. Podarilo sa. Až potom sme zistili, že všetci tí ľudia tam čakali na vstup do chrámu sv. Petra. Podľa môjho odhadu ľudia stojaci v našej časti radu sa dovnútra dostali cca tak poobede o pol štvrtej.

Opúšťajúc brány Vatikánu, pobrali sme sa do Vatikánskych múzeí kde vstupné bolo 16€ na osobu. Monumentálne, obrovské. Toľko sôch, obrazov, pamiatok, relikvií, kobercov, kameňov, pomaľovaných stien a stropov na jednom mieste. Prechádzali sme miestnosťami pozerajúc sa všade naokolo. Samozrejme nebolo možné absolvovať celú prehliadku dôkladne pri jednej návšteve, a tak sme sa zamerali hlavne na sixtínsku kaplnku, ktorú sme prednostne chceli vidieť. Keďže sa nachádzala na konci tohto bludiska, museli sme absolvovať dlhú cestu a plno schodov, obiehať nespočetné skupinky návštevníkov fotiacich, kamerujúcich či čítajúcich. Keď sme sa do nej nakoniec dostali, bolo tam zas a opäť nekonečne veľa ľudí, a to som si myslela, že na konci nemôže byť už nikto, keďže sme obehli už asi tiíc ľudí. Mýlila som sa. Boli zase všade. Stáli, sedeli. Fotiť sa vo vnútri Sixtínskej kaplnky nemohlo, dokonca tam stáli prísni zamestnanci múzea a upozorňovali a napomínali ľudí, ktorí boli hluční alebo ktorí sa snažili aj napriek zákazu fotiť.

Prechádzky uličkami Ríma

Ulička v centre Ríma

Po hlbokom zážitku vo Vatikáne sme sa pobrali metrom naspäť do Ríma s cieľom užiť si atmosféru mesta a naše posledné hodiny v ňom. Prechádzali sme sa uličkami, popíjali kávu v kaviarničkách a nasávali atmosféru.

Poučení z komplikácií týkajúcich sa prepravy z letiska, vopred sme sa informovali  na možnosti, ako sa ráno dostať včas na letisko. Z hlavnej stanice Termini každé ráno odchádzajú autobusy smerom na letisko. Dôležité však bolo, aby ste v rade stáli zavčasu, nakoľko lístky sa kupovali na mieste. V prípade, že bol autobus zaplnený, už vás nezobrali. Čo ma však  prekvapovalo  bolo, že na Slovensku by vás za vidinou zárobku natlačili aj do batožinového priestoru, v Ríme však musel každý cestujúci sedieť a mať svoje miesto.

Náš trip sa chýlil ku koncu, čoho dôkazom bola aj neutíchajúca bolesť našich chodidiel. Stálo to však za to. Ráno sme na recepcii odovzdali kľúče od našej izby, za 5 minút normálnou chôdzou sme už stáli pred hlavnou stanicou Termini čakajúc na náš autobus. Podarilo sa a my sme si vydýchli, keď sme sedeli v autobuse. Kontrola na letisku prebehla v poriadku a my sme čoskoro sedeli v lietadle. Ani sme sa nenazdali a už sme pristávali na budapeštianskom letisku. Tentokrát som to však ako skúsená cestovateľka zvládla aj bez páleného.

Záver víkendového pobytu v  Ríme

Roma trip si teda môžem vyškrtnúť a už teraz sa teším, kam nás naše túlavé topánky zavedú najbližšie, resp. za aký trip ho zase prehlasujem nabudúce.

Koľko stál celý výlet pre dve osoby?

Poistene pre 2 osoby 10,4€
2x spiatočná letenka cez Pelikan.sk do Ríma 140€
Ubytovanie pre 2 osoby cez Booking.com 94€
2x spiatočná preprava z letiska na hotel s Terravision.eu 19€
2xRoma Pass 72€
2x vstup do Vatikánskeho múzea 32€
Prestravovali sme dokopy 110€
Spolu 477€

Takže víkendový pobyt v Ríme pre dve osoby nás vyšiel 477€ (na osobu 238,5€) čo za takýto skvelý výlet je skvelé,

4 myšlienky na “Víkend v Ríme, letecky iba za 238€

1. PeťkaNZ

Skvelý report, normálne premýšľam že by som s manželom odišla na takýto víkend do Ríma. V lete podľa Vás to bude horšie ako v zimných mesiacoch?
    Peťa

2. Patricia

Ja som bola v Ríme teraz cez leto vyše týždňa a pri čítaní tohoto vášho článku sa mi presne jasne vyobrazovali zážitký a aj veľmi podobné ako ste mali vy. Akurat rozdiel bol v tom že pizzu v reštaurácií sme skúšali viac krát a aj na rôzných miestach a nikdy nebola nejaká špeicalne dobrá na Slovensku zoženiete hocikde lepšiu pizzu a dalšia vec že tí Taliani a doprava to tam je hrôza. Stalo sa nám presne to iste že lístky na Terravision na letisku sme hned nekúpili a museli sme čakať hodinu a pol na další spoj a potom pri ceste domov na letisko z Terminny sme si naštastie privstali a čakali tam na autobus 2 hodiny a ajtak nas nezobrali a poslali nás ďalším a ešte aj to ževraj ak bude voľné, let sme stihli len tak tak. A predtým ked sme niekoľho hodín pred odchodom autobusu boli pýtať kúpiť si listky tak nas pani poslal preč že to nám nemôže predať že to až tesne pred odchodom autobusu. Ale inač Rím je veľmi pekné mesto a bývajú tam veľmi často lacné letenky tak na nejakých pár dní sa tam oplatí vždy skočiť a je tam veľmi veľa pamiatok a rôzných pekných atrakcii. Sa chcem opýtať či fontána Di Trevi bola ešte odstavená keď ste tam boli? Pretože ked sme tam boli my tak ju rekonštruovali a bola celá ohradená a neprístupná.

1. Lucia

Fontána bola už funkčná. Cez deň tam bolo plno ludí a v noci sa k nej nedalo ani priblížiť. Asi najviac ludí na meter štvrcový čo som kedy videla 🙂